Jak otworzyć Agencję Ubezpieczeniową
Praca Agenta Ubezpieczeniowego jest i łatwa i zarazem trudna. Jak każda praca ma swoje blaski i ciebie, naszym zdaniem jednak ma znacznie więcej pozytywów.
Pomyślisz, że to ciężka praca? Bez długich urlopów, czasami bez weekendów, czasem w sobotę, niedzielę czy wieczorami i na pewno w nienormowanych godzinach pracy. Kierowcy zawodowi, kelnerzy, pracownice kas w hipermarketach, i wiele innych zawodów ma gorzej niż my.
Więc jeśli już się zdecydowałeś, to wystarczy jedynie:
- 1. Jeśli prowadzisz już działalność, wystarczy uzupełnić wpis do CEIDG o numery PKD związane z działalnością ubezpieczeniową i szacowaniem ryzyka – wpis jest darmowy
- 2. Jeśli zakładasz działalność, musisz ponieść koszty:
- a. Rejestracji firmy
- b. Pieczątki firmowej
- c. Sprzętu biurowego (komputera, drukarki ze skanerem)
- d. Dostępu do internetu
- e. Telefonu komórkowego
- f. Księgowej, o ile nie masz obsługi rodzinnej
- 3. Opłacasz składki ZUS
- a. Jako nowa działalność, na preferencyjnych warunkach przez dwa lata, płacisz tylko składki zdrowotne, koszt 279,41 zł miesięcznie
- b. Jako działalność istniejąca – płacisz te same składki ZUS
- c. Jako działalność dodatkowa do umowy o pracę – płacisz wyłącznie składki zdrowotne, 279,41 zł miesięcznie
- 4. Wynajęcie biura
- a. Jeśli już chcesz, możesz lub musisz je wynająć, zadbaj o miejsce parkingowe, bliskie i bezpłatne
- b. Znajdź biuro w okolicy, w której bywają ludzie, ale pamiętaj, że większość Twojego portfela to komunikacja, więc dalej dbaj o parking
- c. Szukaj biura na parterze, masz do dyspozycji całe okno do zareklamowania swoich usług.
- d. Biuro na innej kondygnacji, niż parter przyciąga mniej klientów, nie pomoże nawet reklama na budynku.